Koło PTTK Ziemia Janowska w Janowie Lubelskim
                                                      Oddział PTTK w Zamościu

Gdy nadejdzie czas Wigilii i opłatek weźmiesz w ręce,
choć ja będę gdzieś w oddali - z Tobą zawsze moje serce.
Gdy przełamiesz ten opłatek, o mnie wspomnij na ostatek.
Ja życzenia ślę Ci stąd i wesołych życzę Świąt.

zarząd KT PTTK Ziemia Janowska

20 listopada 2014r.   Rowerem po zapomnianym Szlaku Partyzanckim do Porytowego Wzgórza i za rzekę Bukową.

Urok jesiennych wycieczek rowerowych jest niezaprzeczalny. W porównaniu do letniej aury z niespodziewanymi burzami jesienna pogoda jest dużo bardziej przewidywalna. Co ważne, nie ma wtedy uciążliwych, ciepłolubnych komarów i meszek. Kolejny walor to duża przejrzystość powietrza i opisywany już festiwal barw w liściastym drzewostanie.

A więc, polecam kolejną wycieczkę rowerową, tym razem po środkowej części rozległych Lasów Janowskich, do historycznego wyróżnika tej leśnej krainy – czyli do Porytowego Wzgórza. [... ciąg dalszy ..]

26 września 2014r.   Rowerem przez krainę leśnych stawów do tajemniczego Osówka.

Lato się już kończy a przed nami jesień 2014 r. z licznymi walorami tej pory roku. Tym razem polecam wycieczkę rowerową po zachodniej części rozległych Lasów Janowskich. Zanim sięgną Państwo po mapę tego obszaru, proponuję relację z wyprawy przez krainę leśnych stawów do tajemniczego Osówka. [CIĄG DALSZY]

25 września 2014r.   Kurs na uprawnienia przewodnika PTTK

Kurs na przewodnika PTTK po Zamościu i Roztoczu, obejmuje łącznie ok. 250 godz. zajęć, na które składają się wykłady teoretyczne, wycieczki piesze, autokarowe i praktyki przewodnickie zgodnie z wytycznymi  ZG PTTK.

W trakcie kursu uczestnicy będą poznawać historię regionu, jego atrakcje turystyczno-krajoznawcze, a także opanują niezbędną wiedzę z zakresu metodyki prowadzenia wycieczek.
Rozpoczęcie szkolenia  planowane jest na przełomie listopada/grudnia 2014 r.,a zakończenie w maju 2015 r.

Zajęcia odbywać się będą dwa dni w tygodniu (pn. i wt, po 16-tej) oraz w wybrane soboty (praktyki i wycieczki terenowe). Szczegółowy plan zajęć podany będzie w  harmonogramach miesięcznych.
Po ukończeniu w/w szkolenia każdy kursant otrzyma stosowne zaświadczenie. [Więcej informacji TUTAJ]

16 września 2014r.   Wyprawa na Roztocze

Korzystając z pięknej pogody wybraliśmy się na Roztocze. Odwiedziliśmy min Zwierzyniec, Józefów i Susiec.

12 sierpnia 2014r.   Przerywnik rajdowy

Zapraszam na mały przerywnik rajdowy, wspomnienia z jesiennego rajdu Miłośników Roztocza z września 2013.

Wspomnienia pochodzą z kwartalnika PTTK "Gościniec" numer 4/2013

Link do pliku .pdf.

24 lipca 2014r.   Zaproszenie na rajd rowerowy

Zapraszam wszystkich chętnych na rajd rowerowy. Trasa rajdu: Rynek główny - Stoki - Podlaski - Bilsko - Andrzejów - Kawęczyn Nowa Osada - Biała i meta radu Stoki janowskie.
Długość trasy to ok 20 km.. Będziemy mogli poznać kilka ciekawych miejsc o których postaram się opowiedzieć. Start Rajdu 30 lipca (środa) o godzinie 10. Jeśli pogoda nie dopisze to termin rezerwowy: czwartek 31 lipca. Każdy bierze udział w rajdzie na własną odpowiedzialność koło zapewnie tylko przewodnika.
Zapraszam!

22 lipca 2014r.   Rajd rowerowy

Korzystając z ładnej pogody wykonałem kilka telefonów i kto mógł i chciał wyruszył na zwołany ad'hoc rajd rowerowy.

Spotkaliśmy się rankiem na rynku i ruszyliśmy w stronę Zalewu, następnie odwiedziliśmy Kruczek i zagłębiliśmy się w Lasy Janowskie, minęliśmy Giełachy i odwiedziliśmy Szklarnię, aby wygodnym asfaltem powrócić do Janowa. Wszyscy byli zadowoleni i wstępnie umówiliśmy się na kolejny rajd za tydzień. Jutro podam więcej danych to może zachęci to większe grono do wyjazdu.

21 czerwca 2014r.   Rajd pieszy

Mimo iż termin minął tydzień temu, uczciliśmy rocznicę małym rajdem pieszym. Grupa piesza koła wraz z sympatykami przeszła trasę kilku kilometrów z Porytowego Wzgórza do wsi Momoty odwiedzając miejsca związane z bitwą jaka toczyła się 70 lat temu. W Momotach zwiedziliśmy kościółek pw św.Wojciecha oraz obejrzeliśmy dworek.

13 czerwca 2014r.   Wycieczka rocznicowa

W dniu dzisiejszym, w wigilię rocznicy Bitwy nad rzeką Branwią pojechaliśmy w miejsca związane z tą rocznicą. Odwiedziliśmy min. Kruczek, Szklarnię, Porytowe Wzgórza. Na miejscu bitwy przeszliśmy lasem odwiedzając oba pomniki.

13 kwietnia 2014r.   Kierunek Kurokowiec!

W niedzielę wybraliśmy się do wąwozu Kurokowiec [DALEJ]

03 kwiecień 2014r.   Rozpoczęcie sezonu 2014

Zapraszamy wszystkich członków koła na rozpoczęcie sezonu 2014. Dnia 1 maja 2014 o godzinie 14.30 spotykamy się na Rynku Głównym w Janowie, z rowerami. Następnie wyruszymy do Kruczka gdzie omówimy wszystkie aktualne sprawy. Chętnych prosimy o zabranie pieniędzy na składki (40 lub 20zł ). Zapraszamy

UWAGA - w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych (deszcz , śnieg) spotkanie nie odbędzie się, nowy termin podamy później.

28 marca 2014r.   Roztocze Wiosną

Od zaprzyjaźnionego Bagiennego Bractwa dostaliśmy taką informację:
 Zapraszamy serdecznie na 44 ROZTOCZE WIOSNĄ , które odbędzie się 5-6 kwietnia we wsi Kocudza w regionie biłgorajsko-janowskim na Lubelszczyźnie, pomiędzy wzgórzami Roztocza a Lasami Janowskimi i Puszczą Solską.  Kocudza leży na historycznym pograniczu polsko-ruskim a w okolicznych wsiach osiedlili się przed wiekami Tatarzy. Obecnie znana jest z przeboju Koko Euro Spoko miejscowego zespołu ludowego Jarzębina. Baza rajdu i nocleg mieści się w Domu Ludowym przy OSP w centrum wsi. TUTAJ dokładna lokalizacja. http://www.ktrkontra.pl/

Spływ kajakowy rzeką Bukowa  - prowadzący Artur 502 316 616
Chętni na spływ muszą dojechać własnym transportem do Łążka Garncarskiego  następnie z Arturem pojadą na spływ w górę rzeki na start.

1 marca 2014r.   Finanse 2014

W roku 2014 opłaty składkowe do PTTK pozostają na takim samym poziomie jak w zeszłym roku. Czyli

40 zł normalna i 20 ulgowa (dla uczących się lub niepracujących).

15 stycznia 2014r.   Zwiad przedwiosenny

Korzystając z prawie wiosennej pogody odwiedziliśmy Lipę i okolicę.

1 styczeń 2014r.   Przed Nami  rok 2014

Wraz z najlepszymi życzeniami Noworocznymi, zapraszamy na rajdy!